zaterdag 20 november 2010

Muziek, montaditos en moondance

Vorige keer was ik vergeten te schrijven over de MTV EMA's (European Music Awards) die hier in Madrid plaatsvonden op 7 november, of eerder over de gratis concerten in het kader daarvan met als prachtig decor de Puerta de Alcalá. Alweer een Madrileens massa-evenement, en met reden. Achtereenvolgens kwamen Thirty Seconds to Mars, Katy Perry en Linkin Park optreden. Die eersten hebben 4 of 5 – naar mijn mening quasi identieke – nummers gespeeld en ook Katy Perry voerde een gelijkaardig aantal hitjes op. Het was trouwens al de tweede keer dat ik haar zag, wat een fan :), al had de eerste (op Rock Werchter 2009) veel meer live-gehalte. Uit nostalgie mijn favoriet van de avond, Linkin Park, bracht zowaar een volledig concert en de award voor 'Best Live Act' van 2010 werd hen uitgereikt. Hoewel ik het niet zo heb voor hun nieuwe nummers, maakten klassiekers als 'Numb' en vooral 'In the end' het tot een uitzonderlijke avond.

Linkin Park en veel volk voor de Puerta de Alcalá

Drie dagen later opnieuw tijd voor vertier, want Laura was hier. 's Middags meteen lekker en veel gaan eten bij '100 montaditos', mijn favoriete keten hier, en dan weer naar de les gegaan terwijl zij begon te bezoeken. Superveel van de stad gezien in de komende dagen, behalve het Retiropark net naast mijn deur :), omdat we daar toen ze zaterdag weer vertrok geen tijd meer voor hadden. Hoogtepunten voor mij waren ons bezoek aan El Escorial – deze keer wel geslaagd en echt indrukwekkend – en ons avondje uit met Nina en haar zus: opnieuw veel 'copas' in soms prachtige bars en zonder één euro uit te geven. Zalig leventje hier!

Voor de rest loopt alles hier nog zoals anders: veel les en veel lezen. Momenteel voor een taak van 'Historia Contemporánea de Madrid'. Maar ondertussen is het weer weekend en dus tijd om 's avonds uit te gaan. Gisteren lekkere lasagne gaan maken en eten bij Juliette, een Nederlands meisje van in de les, en met Robin, ook een Nederlandse. Daarna met Juliette en Nina naar een feestje bij een vriendin van Claudia, een Duitse van in de les, vertrokken: veel volk in een niet zo groot appartement en dan ook gezamenlijk buitengezet door de huisbaas :). Dan maar met al dat volk vertrokken naar de Puerta del Sol, kortweg 'Sol' en het centrum-centrum van Madrid, om te belanden in de Moondance. Lijkt mij de typische naam voor een lichtelijk marginale discoteek, maar de sfeer zat er echt in en de muziek was zelfs goed (onder andere met dank aan de djembe-speler die van op de podia iedereen deed swingen!).

Zo, dat was het weer voor vandaag, duty calls!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten