donderdag 16 september 2010

Ongelofelijk maar waar

Ongelofelijk, maar waar: het regent in Madrid!
Ik wist niet wat ik zag toen ik opstond deze ochtend. Gisterenavond bespeurde ik voor het eerst sinds we hier zijn aangekomen een week geleden wolkjes aan de lucht en nu regent het. Warm is het hier echter nog steeds! Ik heb besloten maar even binnen te blijven en eens naar het Belgische nieuws te kijken: nog steeds meer impasse dan vooruitgang. Wat wordt het 'nieuwe scenario' waarover de VRT spreekt?

Weer over naar Spanje. Ik breng mijn dagen nu door in het Spaanse ritme: slapen tot ongeveer half tien (lang eh! ;) ), ontbijten, wat noodzakelijke dingen – zoals boodschappen – doen, naar de Spaanse les gaan van 15 tot 19u en daartussen ergens eten, naar mijn kot gaan, opnieuw eten rond 21u30-22u en de stad intrekken. Vandaag staat het verder zoeken naar een pennenzak op het programma, want de mijne is verdwenen in het hostel waar we vorige week sliepen. Ook een agenda om mijn 'schitterende' geheugen bij te staan moet ik mij nog aanschaffen.
De Spaanse les waar ik later op de dag naartoe ga is trouwens tof. Het is een goede leerkracht die de leerstof absoluut niet saai brengt en ik heb de indruk dat ik in het juiste niveau zit. Bovendien vertelt ze ons allerhande praktische zaken over het dagelijkse leven aan de Universidad Complutense de Madrid. Zo ben ik gisteren te weten gekomen dat mijn examens hier eind januari-begin februari beginnen. Dat is dus tijdens de lesvrije week in Belgiƫ (of toch in Leuven)! Er zijn natuurlijk ook leukere dingen zoals proffen die inofficieel de brug maken :).

Genoeg geblogd voor vandaag. Antwoord gerust, stuur mij een mailtje, word 'volger' of doe gewoon waar je zelf zin in hebt. Het is ondertussen gestopt met regenen. Ik ga naar de 'papeleria' en de 'correo' :).

Adios xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten