dinsdag 28 september 2010

Long time no see

Hey beste blogvolgers,
       sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen, maar het is hier nogal druk geweest.
Op 18 september ben ik met het Erasmus Student Network (ESN) naar Segovia geweest. De stad van een Romeins aquaduct, een middeleeuwse kathedraal en het kasteel van Walt Disney (het Alcazar). Allemaal zeer mooi en bovendien toffe Franse meisjes leren kennen. Weer een taal bij: we spreken hier werkelijk alles door mekaar :).

      
         Van 20 tot 27 september is Pieter hier dan geweest. Met hem heb eindelijk de topmusea van Madrid het Prado - of liever een half verdiep ervan (3u) :) - en het Reina Sofia gezien. Ze liggen overigens beide naast mijn deur en zijn gratis voor studenten. Kom mij dus maar allemaal bezoeken! We zijn ook naar het 'Casa del Campo' geweest en hebben van daaruit de 'teleférico' met prachtig uitzicht naar het 'Parque del Oeste' genomen. Nog een aanrader! Ook zijn we - net als vorige zondag - naar 'El Rastro' gegaan. Dat is de grootste markt van Madrid: zeer druk en gezellig. Geloof het of niet maar ik heb na zoveel jaar eindelijk eens een nieuw zakje gekocht :).
         Gisteren was het tijd voor ernst: de lessen zijn begonnen. Ik versta de proffen vrij goed, maar nog niet helemaal. Het gebeurt wel eens dat de hele klas - want ja het zijn hier eerder klassen dan aula's - begint te lachen, maar dat ik het mopje van de prof niet begrepen heb :). Zal ook nog wat contacten moeten leggen, want de Spanjaarden spreken je natuurlijk niet zomaar zelf aan en in sommige lessen zitten niet veel erasmussers. Ben er vandaag wel al in geslaagd om een studieprogramma voor dit semester op te stellen, dus als de lessen van de komende drie dagen meevallen kan ik het puzzelen gelukkig tot februari achter me laten.

         Zo, dat was het weer voor vandaag. Ik moet er vandoor, want we hebben afgesproken met Amerikanen die we in de gang van de faculteit hebben leren kennen. Zeer veel groetjes daar en succes aan allen die ook opnieuw aan het academiejaar zijn begonnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten