zondag 3 oktober 2010

Een waterval in m'n kamer



Ik krijg zo de indruk dat 'water' een hoofdrol gaat spelen in deze blog. Ik begin namelijk reeds voor de tweede maal met een nieuwtje daarover. Deze keer komt het water niet uit de Madrileense lucht gevallen, maar uit mijn plafond. Toen ik daarnet wakker werd, hoorde ik iets druppen. Ik zette m'n licht aan en schrok me een bult: er liep - en loopt nu nog steeds - water uit het plafond en er was al een aanzienlijk stuk vloer goed nat. Ik heb geluk, want het water drupte (nog) niet op mijn bed, waarop kleren en pas nieuwe boeken lagen. Ik heb dan maar m'n bed zo veel mogelijk opzijgeschoven, heb een vod genomen, ben het water beginnen opnemen en heb potten onder de 'waterval' gezet. De volgende logische stap was naar de huisbazin te bellen, alleen nam die natuurlijk niet op, vermits ik enkel het telefoonnummer van haar kantoor had. Hier thuis sliep iedereen nog: het was 12u20, wat wil je. Heb dan maar besloten om eerst te ontbijten al hopend dat iemand zou opstaan.
De watervlek breidde zich echter verder uit zoals een molsgang in het witte plafond en dus werd de nood hoog genoeg om kotgenote Fatima wakker te maken en het GSM-nummer van de huisbazin te vragen. Heb haar dan gebeld - met de thuistelefoon, want m'n krediet is op :) - en tien minuten later stond hier al een klusjesman die ook in dit appartementsgebouw woont. Hij vertelde me dat iemand hierboven een kraan had laten opstaan en dat dat de oorzaak van de waterval was. Het zal wel aan mijn Spaans liggen, maar ik snap niet zo goed waarom water dat hierboven overloopt door mijn plafond komt druppen. De kraan had hij al dichtgedraaid en dus moeten we nu enkel wachten tot het water stopt met druppen. Het is bijna zover.
Heb ondertussen zo veel mogelijk droge dingen in de kamer die hier net is vrijgekomen gelegd en de natte dingen opgehangen of in de was gestoken en ben jullie beginnen schrijven over dit grappige voorval. Nu ga ik daarmee ophouden omdat ik natuurlijk niet weet wat er verder te gebeuren staat en omdat ik nog veel moet lezen over de cultuur van de Maya's. Reeds twee boeken tegen woensdag (waarvan ik er overigens een nog niet heb omdat het niet in voorraad was in de winkel).

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten