woensdag 20 oktober 2010

Zaragoza, waar de winter wel komt...

Ik zou eigenlijk moeten lezen over 'El franquismo', maar heb even meer zin om jullie te schrijven. Jaja, wie ervan overtuigd is dat je tijdens een jaar op Erasmus in Spanje voor school geen poot moet verzetten, heeft het mis: hier tonnen - voor zover die leesbaar zijn - meer te lezen dan in Leuven. Na de uitleg vandaag over een taak voor 'Historia de Madrid en la edad contemporanea' heb ik helemaal de indruk dat dit een zwaar semester wordt. Twee zaken echter om dat te relativeren: van vrijdag t.e.m. maandag in Zaragoza geweest en dus nu wat in te halen; mijn programmavoorstel is goedgekeurd en het ziet ernaar uit dat het tweede semester een stuk minder beladen zal zijn (op school-vlak althans). Bovendien interesseren de meeste vakken mij echt wel en het 'Historia de España desde 1939' waarvoor ik daarnet aan het lezen was zeker.

Over naar iets lichtere en allerminst studiegerelateerde zaken: een weekendje Zaragoza. Vrijdagavond om 18u30 stapten Nina en ik op de bus. Of eerder zij iets vroeger en ik iets later. Ik zat namelijk al een uur te wachten in het station, maar blijkbaar aan het perron net naast het onze. Ik zag natuurlijk niet dat onze bus er al lang stond en besloot dus om 18u15 nog koffiekoeken te gaan halen, waardoor ik de bus bijna miste. Zo'n vier uur later stonden stomme Lex en redder Nina in Zaragoza. Het eerste wat opviel is dat het daar een pak kouder is: véél wind! We gingen onze spullen afzetten op het appartement van Dries (Boelens nvdr., Wie had dat ooit gedacht?) en begonnen aan een weekend vol feest, zon, wind, vermoeidheid, mooie pleinen en gebouwen, toffe mensen en vooral afgesloten door het meest prachtige – en lange – vuurwerk ooit gezien. Maandagavond dan in Madrid het bedje in om dinsdag fris weer naar de les te kunnen.

Dat bedje was trouwens het mijne, want na meer dan een week woon ik opnieuw in m'n eigen kamer. Het plafond is opnieuw bepleisterd en geschilderd. Na de les op dinsdag heb ik dan ook m'n beste beentje voorgezet om het hoognodige te doen: kuisen! Om op hetzelfde élan door te gaan zal ik me nu maar weer aan de hoognodige lectuur zetten.

Veel groetjes waar jullie ook zijn! Hopelijk is het daar even goed als hier!

1 opmerking:

  1. hey, Lex!
    amai, t ziet er daar heel tof uit ;)
    amuseer u daar nog hé!

    x

    BeantwoordenVerwijderen